Bak i dagarna..

Kom hem från My runt halv tre inatt. Jag, mirri, limpan och My kollade på film o snackade skit... när jag kom hem såg jag att pappa somnat i sin fåtölj vid tv:n..

- Hej Pappa
- Hrrmmmf, tjena gumman, öhm hur va de hos My, ehhm du ska du ha en semla? jag har köpt semlor...
- Pappa, kl är halv 3 på natten jag tänkte sova, de va najs hos My, go natt..
- Oj shit va tiden går undan... så du ska inte ha nån semla ?

De va en liten  inblick i min kulturkrock till familj... Mamma från Danmark och Pappa från Kroatien men vi bor i Sverige. Ni kan ju tänka er.. När jag var liten så var vi alltid en massa ungar som lekte ute på gården här utanför, och kl 18 skulle alla barnen äta middag.
Men jag var kvar och käkade sand eller va man nu gjorde, eftersom hemma hos mig åt man middag runt kl 22-23... My berättade att hon va lite avis på mig som fick vara kvar o äta sand o leka när dom andra var tvugna o joina familjen...
Så tack mamma o pappa för att jag fick äta sand hur länge jag ville :)

    

image79
       

Kommentarer
Postat av: Michaela

haha jag känner igen det där.. vi åt också kvällsmat/middag mycket senare än alla andra..typ vid 22-23. sommar som vinter! konstigt att man inte är supertjock!

2008-02-27 @ 15:30:59
URL: http://peekab00.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0