mycket mer att tänka på än vad man trodde

Igår var jag och vaccinerade mig och idag har jag fått biverkningar såsom feber och min vänster arm är  öm & vek som kokad spagetti.. Jag fick reda på att jag behöver 4 andra ytterligare vaccin så de blir en hög med sprutor dom kommande veckorna för varje vaccin ska tas 2- 3 ggr.. jag kommer vara  helt ihålig innan de bär av..

Igår gled jag in på vagabond butiken på söder och kollade på deras utbud av reseböcker.. för min syster yster ville ge mig en valfri lonely planet i present bara det att jag inte valt ut någon ännu.. men nu hittade jag en som är om MExico & Central america..

Sen gick jag och köpte passficka som är vattentätt och nån slags plastficka för biljetter och andra viktiga papper


Idag är jag mest hängig och sjuk men bestämde mig ändå för att ringa vårt försäkringbolag  Folksam för att styra en reseförsäkring för min resa.. 2912:- går hela de kalaset på.. ytterligare en fet utgift förrutom all cash som kommer läggas ner på vaccineringar...

Sen bokade jag tid hos tandläkaren i november så att ingen tand hänger löst innan jag åker..


Herregud vad mycket man ska tänka på innan den här resan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0