Vilka möjligheter!

Jag satt nyss o pratade med mamma och pappa om hur jag tänkte åka på min resa och vad jag tänkte göra.. kom på den briljanta iden förrut att jag skulle kunna vara au-pair i Cailornia innan jag åker hem till Stockholm från Miami!
Score!

Då berättade pappa att hans kusin Nikola bodde i Santa  Monica förrut och var film editor men flyttade sen till Vancouver och fortsatte där. Så jag ska förhoppningsvis åka o hälsa på han och hans fru i Kanada. Nikola har tydligen också vunnit en Emmy för hans redigerande av filmer.. Häftigt till maximum så då kanske man kan få något jobb där i trakterna av California i och med att han bodde där större delen av sitt liv och i Hollywood. Mycket jag inte vet om min släkt.. Jag googlade lite på massa släktingar utomlands för att se vart i länderna dom bor de var intresssant!

Googlade på min pappa och fick reda på att han finns med på IMDB's hemsida - häftigt! Pappa hade en roll i en Kroatisk storfilm när han var 12 år, filmen heter Ne okreci se sine eller Don't Look Back, My Son (International: English title) 


Ibland blir imponerad av vilka de är man egentligen bor med  och ens släkt.. med tanke på att min släkt är utspridd worldwide och jätte stor så det är ruskigt intressant att få höra vad de som pappa fortfarande har kontakt med sysslar med och även mammas sida.

Kommentarer
Postat av: Gul

Coooolt! Min pappa finns ocksa pa IMDB

2008-10-20 @ 10:12:39
URL: http://outback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0